Zuurstof! Het verfrissende magazine voor ons leefmilieu

23.07.2021

Elke drie maanden mag je uitkijken naar een verzameling artikels over thema's die stuk voor stuk zuurstof aan onze samenleving geven.

HD_Zuurstof_CD
De cover van het nieuwe nummer

In de zomerse editie van Zuurstof gaat provinciaal SDG-anker Geert Lauwers het gesprek aan met Luc Van Liedekerke. Deze professor bedrijfsethiek helpt bedrijven en organisaties zoals de provincie vooruit in het herdenken van hun maatschappelijke rol. Om de SDG's in een organisatie te integreren heb je volgens hem heel wat economische en politieke moed nodig.

In onze sterrenrubriek bespreken we de spraakmakende Seaspiracy. De Netflix-documentaire lokt hevige reacties uit. De ene vindt dat de film een te ongenuanceerd beeld ophangt. De andere ziet het als een eyeopener die de kijker wakker schudt. Didier Soens behoort tot de laatste groep...

1.400.000 provinciegenoten werden reeds gevaccineerd met minimum 1 dosis COVID19-vaccin. Pfizer & Janssen Pharmaceutica vroegen vorig jaar bij de provincie een versnelde vergunningsprocedure aan. Janssen Pharmaceutica getuigt.

Jan De Haes koos zijn favoriet artikel. Zijn blik bleef hangen bij de buitenlesdag die onze MOS-sers enkele maanden geleden organiseerden. Want buiten leren én spelen is buitengewoon belangrijk. Maar opgelet voor de eikenprocessierups: die zou een domper op de speelvreugde kunnen zijn. We volgen het spoor van Kathleen Verstraete, expert eikenprocessierups.

We blikken ook nog even terug op de provinciale milieudag rond mobiliteit. Dit jaarlijkse evenement van de regiowerking trekt meestal heel wat kijk- en leerlustigen aan. Wat vonden de deelnemers, sprekers en collega's ervan, nu dit netwerkevent online georganiseerd werd?

Lees hun reacties en nog veel meer boeiende artikels in de nieuwste Zuurstof