Nooit meer verdwalen in het groenaanbod

10.07.2020

Er is heel wat groen in de provincie en er zijn veel suggesties om naar buiten te trekken. Alleen wordt het nergens in 1 overzicht of kaart aangeboden. De provincie Antwerpen stelt de nieuwe GroenZoeker voor. Deze website moet dé referentie worden voor iedereen die op zoek is naar kleinschalige natuur op wandel- of fietsafstand van huis. Met de GroenZoeker zoek én vind je in 1-2-3 alle mooie stukjes groen in je eigen grote achtertuin.

groenzoeker-logo blauw

Al van bij het eerste contact met groenzoeker.be nodigen de zonnestralen en de aangename natuurgeluiden je uit om het groen op te zoeken. Je vindt er alle parkjes, speelplekjes, bossen, picknicktafels, landwegen, waterplekjes en domeinen terug die in het groen gelegen zijn.

GroenZoeker.be is een platform in opbouw. Ondertussen vind je op de website het groenaanbod van de provincie, Kempisch Landschap, Natuurpunt, Vlaanderen (agentschap natuur en bos), de gemeenten Bonheiden, Essen, Herentals, Hoogstraten, Hulshout, Kapellen, Retie en Willebroek. Ook andere organisaties kunnen hun parken, bossen, domeinen of speelplekjes doorgeven via groenzoeker.be.