Renteloze leningen tot 50.000 euro voor sociaal-economische initiatieven

Investeringen en overbruggingsnoden

We bieden via Trividend Provincie Antwerpen niet alleen achtergestelde leningen aan voor investeringen, maar ook voor overbruggingsnoden. Op die manier kunnen organisaties die hun schouders onder een inclusieve economie zetten, ook hun aangetaste reserves (door de coronacrisis) terug opbouwen.

Trividend werkt hierbij aanvullend op de bancaire sector en andere overheidsmaatregelen.

Gratis quick scan

Trividend Provincie Antwerpen, Trividend en Hefboom voeren indien gewenst een gratis quick scan uit bij bedrijven in de sociale economie. De financiële situatie van je bedrijf wordt geanalyseerd, met als resultaat een advies over de geschikte financieringsmogelijkheden voor je bedrijf. Meer info over de quick scan vind je op de website van Trividend.

Komt mijn project in aanmerking?

De toegekende investeringssteun moet minstens twee van de volgende doelstellingen beogen:

• meer doorstroom van kansengroepen op de arbeidsmarkt bewerkstelligen
• nieuwe ecologisch duurzame activiteiten genereren,
• een samenwerking tussen de sociale en de reguliere economie bevorderen of tot stand brengen.

Technische info

De provincie kan renteloze leningen tussen €10.000 en €50.000 toekennen.

• Je betaalt enkel de dossierkosten.
• Bij het toekennen van je lening word je vennoot bij Trividend Provincie Antwerpen. Je koopt hiervoor één aandeel van € 50. Na afloop van je lening kan je dit aandeel terug verkopen aan € 50.

Hoe dien ik een project in?

Heb je al een concreet idee of een uitgewerkt businessplan? We bekijken het graag samen met jou tijdens een intakegesprek. Misschien kunnen we het samen nog beter maken. Neem contact op met Trividend Provincie Antwerpen via trividend@provincieantwerpen.be of T +32 3 240 56 52.

Om het intakegesprek voor te bereiden, kan je eventueel onderstaand aanvraagformulier invullen – voor zover mogelijk – en aan ons bezorgen via mail.

Meer info via trividend@provincieantwerpen.be of T 03 240 56 52.