Projectsubsidies voor innovatieve projecten in de inclusieve economie

Momenteel loopt er geen projectoproep. Je kan op dit moment dus geen nieuw project indienen. Wil je in de toekomst op de hoogte gebracht worden van nieuwe subsidies? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

De provincie Antwerpen lanceerde vorig jaar een nieuw reglement voor projecten in de inclusieve economie. In dit reglement nemen we 3 hoofddoelstellingen op :

• je biedt tewerkstelling voor kwetsbare groepen
  • je biedt hen ondersteuningsnetwerken op de werkvloer
  • het werk vindt plaats in flexibele leeromgevingen

Voor welke organisaties?

Je kunt de projectsubsidie aanvragen als je organisatie een van de volgende vormen is:

• elke organisatie in een vennootschaps- of verenigingsvorm uit het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen die meerdere doelgroepmedewerkers tewerkstelt.
  • publiekrechtelijke overheden die meerdere doelgroepmedewerkers tewerkstellen.

Dit wil zeggen dat ook bedrijven uit de reguliere economie een subsidie kunnen aanvragen voor projecten die kwetsbare groepen tewerkstellen, of voor samenwerkingen met sociale-economiebedrijven.

Bijkomend moet je organisatie de hoofd- of deelwerking uitoefenen op het grondgebied van de provincie Antwerpen.

Hoeveel?

Wordt je project goedgekeurd, dan kun je rekenen op een projectsubsidie tot 75% van de totale projectkost. De subsidie bedraagt maximaal 100.000 euro per jaar en 250.000 euro in totaal, gespreid over maximaal vier jaar.

Wat wordt er gesubsidieerd?

Zowel de personeelskosten als de werkingskosten verbonden aan het project komen in aanmerking voor de impulssubsidie. Investeringskosten worden niet gesubsidieerd, daarvoor verwijzen we je naar het Participatiefonds Trividend Provincie Antwerpen. Meer info over Trividend vind je op de website van de provincie Antwerpen.

Reglement

Alle info over de subsidie vind je in het subsidiereglement:

Nog een vraag?

Inhoudelijke vragen? Mail ons via inclusieve_economie@provincieantwerpen.be, bel ons op 03 240 58 38 of 03 240 61 56, of neem een kijkje op de pagina van team Inclusieve economie.