Vacature adviseur dorpenbeleid

04.06.2021

Als adviseur dorpen bij de Dienst Platteland maak je deel uit van een enthousiast team waarbij je aan de slag gaat met het uitvoeren van het dorpenbeleid. Je draagt je steentje bij  aan het veerkrachtiger maken van de dorpen in de provincie Antwerpen. Hoe we dat doen vind je op de website van provincie Antwerpen.

Takenpakket

Je komt in een team met 3 collega-adviseurs dorpen terecht waarmee je samen uitvoering gaat geven aan het traject "veerkrachtige dorpen" van de provincie Antwerpen. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit:

• je overtuigt gemeenten om voor hun dorpen een traject op te starten

• je bent verantwoordelijk voor de goede uitvoering van een traject in een bepaald dorp

• je voert bij de start van elk traject analyse uit naar een aantal indicatoren die de veerkracht van een dorp bepalen.

• je ondersteunt het participatietraject met burgers, dat uitgevoerd wordt door RURANT vzw

• je maakt, op basis van de analyse en het participatietraject, een dorpsvisie op

• je maakt een actieplan voor het dorp op en je coördineert de uitvoering ervan

• Daarnaast begeleid je, samen met je collega's, een lerend netwerk voor dorpen en verbeter je de methodiek van veerkrachtige dorpen permanent.

Een uitgebreide beschrijving van het traject veerkrachtige dorpen vind je op de website van de provincie Antwerpen.

Als nieuwe adviseur dorpen werk je de eerste maanden samen met één van je collega’s aan de trajecten, zo geraak je geleidelijk aan vertrouwd met de uitvoering van de trajecten.

Solliciteren voor deze functie kan tot en met zondag 13 juni 2021.