#SamenVakantieMaken
Het relanceplan van Toerisme Provincie Antwerpen omvat tien acties, aansluitend bij haar provinciale opdracht en de strategische beleidsplannen.
In deze video ontdek je enkele opvallende realisaties:
- Het merk Vlaanderen Vakantieland staat weer op de kaart, ook in Wallonië.
- In 2020 bestelden ruim 40.000 Vlamingen en Nederlanders de Vakantiegids Kempen of het Vakantieboek Scheldeland. Een record!
- Onze provincie telt intussen een 20-tal campergastbedrijven.
- Kempense logiesuitbaters volgden een individuele coaching rond het thema ‘bezoekerscyclus’.
- Vier Vlaamse icoonfietsroutes - Kempenroute, Schelderoute, Kunststedenroute en Vlaanderenroute - staan in de steigers.
- Het project ‘autismevriendelijke vakanties’ betekent een nieuwe stap richting drempelvrij toerisme.
Extra investering
De provincie Antwerpen maakt bovendien 300.000 euro relancebudget vrij.
Kwaliteitsverhoging, verdere professionalisering en ontsluiting van informatie staan centraal bij de invulling. Toerisme Provincie Antwerpen spreidt de initiatieven en het bijbehorende budget over meerdere jaren.
Het traject omvat vijf projectlijnen, met volgende blikvangers:
- promotie fiets- en wandelvakanties, met koppeling van bestemmingen
- belevingsvolle pop-ups langs nieuwe Vlaamse icoonfietsroutes
- bezoekersanalyse door mystery visits om kwaliteit, beleving en rendabiliteit van logies te verbeteren
- ontwikkeling camper- en kampeervriendelijke omgeving
- gebruiksvriendelijke en performante reserveringsmodule i.s.m. de vzw Kempen Campings.