Een submerk van de provincie sluit partnerships

Wanneer een submerk samenwerkt met een externe partner, dan worden beide partners verondersteld te onderhandelen over de manier van samenwerken en communiceren.

De afspraken worden vastgelegd in een onderlinge overeenkomst. De afspraken worden vastgelegd in een onderlinge overeenkomst. Maak afspraken die verder gaan dan het plaatsen van het sponsorlogo op een affiche. Breng alle communicatie in rekening.

Een voorbeeld van een overeenkomst vind je aan het einde van deze pagina.

 

Regels bij het opstellen van een overeenkomst:

  1. Het submerk levert inhoudelijk en financieel de grootste bijdrage. In dit partnership heeft het submerk het recht om zich als dominante partner te profileren door zijn huisstijl toe te passen en zijn logo prominenter te plaatsen dan partnerlogo’s.
  2. De partner levert inhoudelijk en financieel de grootste bijdrage. In dit partnership heeft de partner het recht om zich als dominante partner te profileren door zijn huisstijl toe te passen en zijn logo prominenter te plaatsen dan het submerk logo.
  3. In alle andere gevallen moeten beide partners onderhandelen over de huisstijl.
    1. Optie A: gebruik van de submerk huisstijl
    2. Optie B: gebruik van de huisstijl van de partner
    3. Optie C: verdeling van de communicatiedragers
    4. Optie D: gebruik van een nieuwe, gemeenschappelijke huisstijl

De Communicatiedienst kan advies geven.

De onderlinge afspraken binnen een partnership gelden enkel voor marketingcommunicatie (affiches, folders, uitnodigingen, tv spots, infoborden, etc.). Organisatorische communicatie wordt niet onderhandeld en blijft 100% afzenderschap van het submerk, evenwaardig met provincie Antwerpen.

Evenmin vragen we partners om hun organisatorische communicatie aan te passen binnen het partnership.