Tussen Doffen en station Olen fiets je over fietsostrade F105 Herentals-Balen

08.09.2021

Op de 36 kilometer lange fietsostrade F105 Herentals-Balen kan de provincie Antwerpen weer 1,5 kilometer gerealiseerde fietsweg afvinken. Voortaan fiets je in Olen tussen Doffen en het station over een gloednieuw deel van de fietsostrade.

Fietsostrade tussen station Olen en Doffen in Olen

Om de fietsostrade F105 Herentals-Balen te kunnen realiseren, is aannemer Colas op verschillende plaatsen aan het werk. Daarbij is de werf tussen Doffen en het station in Olen al afgerond.

Ook in Olen gaat de provincie Antwerpen op hetzelfde elan verder als de reeds afgewerkte fietsostrade in Geel. Tussen Doffen en het station in Olen fiets je voortaan over een 3,5 meter brede fietsweg die verlicht is.

De fietsostrade F105 Herentals-Balen loopt door drie kleinere stedelijke gebieden met heel wat werk-, school- en vrijetijdsbestemmingen. Door de opening van dit deel van de fietsostrade heb je als fietser een rechtstreekse verbinding met de sportvelden ter hoogte van de Gestelstraat. Maar ook voor de werknemers van bijvoorbeeld Umicore en Aurubis is hun tewerkstellingsplaats voortaan vlot bereikbaar met de fiets aangezien de fietsostrade F105 Herentals-Balen bijna voorbij de voordeur passeert.

Vervolgtraject

Ondertussen gaat de realisatie van de fietsostrade F105 Herentals-Balen verder. De fietsweg tussen Doffen en de fietsbrug over het kanaal Bocholt-Herentals is ook al gerealiseerd. Het is wel nog wachten tot de werken tussen het station in Herentals en de fietsbrug over het kanaal Bocholt-Herentals afgerond zijn. Indien deze werken vlot verlopen, fiets je in de loop van het najaar van dit jaar van het station in Herentals tot aan het station in Olen.