Geen verloren maandag aan de Molse Nete

21.12.2017

De Molse Nete zorgde in het verleden zowel plaatselijk als in het centrum van Mol voor wateroverlast. De provincie Antwerpen pakt de problemen nu aan door de aanleg van een overstromingsgebied. Op 8-1-18 gaan de werken van start, verloren maandag of niet.

De Molse Nete

Droge voeten

Nat waar het kan en droog waar het moet. Dat is het devies van de provincie Antwerpen als het over integraal waterbeleid gaat. Daarom gaan we op zoek naar ruimte om overtollig water op te vangen. Zo stroomt het bij piekmomenten niet naar de huizen.

Aan de Molse Nete leggen we een overstromingsgebied aan.

Geen verloren maandag

Eerst genieten we met z'n allen van de feestdagen, maar op de veertiende dag van Kerstmis begint aannemer Van Raak uit Ravels met de eerste werkzaamheden. Op die dag vieren we verloren maandag, maar de rooiwerkzaamheden moeten klaar zijn voor de start van het broedseizoen. De worstenbroden en appelbollen zullen dus op de werf gegeten moeten worden.

Meer weten

Om meer te weten over deze werken, neem je best een kijkje op de projectpagina. Je vindt er onder andere een situeringsplan met aanduiding van de werfwegen.

Je kunt ook steeds contact opnemen met onderstaande contactpersoon.