Aangepast vervoer

Voor wie?

Rolstoelgebruikers, personen die tijdelijke vervoersmoeilijkheden hebben omwille van een medische ingreep, ouderen die slecht te been zijn, mensen met een visuele beperking…

Hoe werkt het?

Stel je vervoersvraag en de medewerker bekijkt welk aanbod het meest geschikt is voor jou. Dit kan zowel openbaar vervoer (trein, bus …) zijn als vervoerders met aangepaste liftbussen, vrijwilligerswerkingen (zoals Minder Mobielen Centrale)... We verwijzen je door of boeken in bepaalde gevallen de rit voor jou.

Mijn moeder, die omwille van MS in een rolstoel zit, gaat op maandag- en donderdagnamiddag naar de dagopvang. Hiervoor moesten we thuis een heuse beurtrol uitwerken. Begin augustus zag ik een advertentie van de Mobiliteitscentrale Aangepast Vervoer staan in het gemeenteblad van Balen. Ik heb hen onmiddellijk gecontacteerd. 
Sindsdien kan mijn moeder zonder problemen naar de dagopvang. Zowel de administratieve kant verloopt heel vlot (de ritten worden via e-mail aangevraagd en bevestigd) alsook de afspraken met de vervoerders. Mijn moeder wordt telkens netjes op tijd opgehaald en terug gebracht. Ik ben heel blij dat ik de dienst heb leren kennen. Het neemt een stuk van de zoektocht naar vervoer weg bij mij. En mama zelf is ook heel blij dat ze telkens naar de dagopvang kan gaan." 

- Sarah -

Gegarandeerd vervoer voor rolstoelgebruikers

Ben je een rolstoelgebruiker? Bieden onze erkende Diensten Aangepast vervoer (DAV’s) geen antwoord op je vraag? Dan zoeken we een antwoord bij een taxi geschikt voor aangepast vervoer. Met een financiële tussenkomst van de Vlaamse overheid blijft de prijs voor jou gelijkaardig aan de prijs van de DAV’s.  

 

Hoe contacteren?

MAV provincie Antwerpen is elke werkdag telefonisch bereikbaar:

  • van 9 tot 12 uur 
  • van 13 tot 16 uur

Bel ons op het gratis nummer 0800 32 732.

Je kunt ook een e-mail versturen naar mav@provincieantwerpen.be

In het weekend en op feestdagen zijn we niet bereikbaar.

Opgelet: in juli en augustus 2020 zijn we enkel in de voormiddag (9 - 12u) bereikbaar. 

Als Sociale dienst binnen het Revalidatiecentrum Revarte, moeten wij vaak vervoer aanvragen voor onze patiënten. Patiënten gaan dikwijls op proefdag of proefweekend naar huis en kunnen niet altijd op vervoer rekenen van familie of vrienden. Dan schakelen we de MAV in. Een zeer snelle en vlotte dienstverlening staat bij MAV voorop. Op dezelfde dag krijgen wij reactie en wordt er gekeken naar de goedkoopste alternatieven voor de patiënt. Ook in de toekomst zullen we nog meer gebruik maken van de MAV!

Gianni – Sociale dienst Revarte Revalidatieziekenhuis

Feestdagen

Valt een feestdag op een weekdag, dan zijn we niet bereikbaar. In 2021 is dit op volgende feestdagen:

  • Nieuwjaar - vrijdag 1 januari 2021
  • Paasmaandag - maandag 5 april 2021
  • Hemelvaartsdag - donderdag 13 mei 2021
  • Pinkstermaandag - maandag 24 mei 2021
  • Nationale Feestdag - woensdag 21 juli 2021
  • Allerheiligen - maandag 1 november 2021
  • Allerzielen – dinsdag 2 november 2021
  • Wapenstilstand - donderdag 11 november 2021 – met aansluitend ook vrijdag 12 november 2021
  • Kerstvakantie: van vrijdag 24 december 12u tot en met vrijdag 31 december 2021

In juli en augustus zijn we enkel in de voormiddag (9u-12u) bereikbaar!