Aangifte sociale risico’s (e-ASR) bij lokale besturen
ASR staat voor ‘Aangifte Sociaal Risico’. Dit komt in de praktijk neer op het invullen en doorsturen van sociale documenten. Het tijdig en correct invullen van deze documenten is van groot belang voor zowel werknemer als werkgever. Sinds 2016 moeten een aantal aangiftes van sociale risico’s bovendien verplicht elektronisch worden verstuurd. Tijdens deze sessie leer je stapsgewijs hoe je deze verschillende elektronische aangiftes correct uitvoert. Na afloop begrijp je nog beter waarom deze aangiftes zo belangrijk zijn en kan je vragen omtrent deze materie nog beter beantwoorden.
Inhoud
- wat is ASR
- deeltijdse arbeid
- jeugd- en seniorvakantie
- volledige werkloosheid
- uitkeringen (ziekte)
Doelgroep
medewerkers van de personeelsdienst
Bijkomende informatie
Deelnemers dienen een laptop mee te nemen naar deze opleiding.
Leerdoelstellingen
Na deze opleiding ken je:
- het principe van e-ASR
- de verschillende elektronische aangiftes die er bestaan voor lokale besturen
Na deze opleiding kun je elektronische aangiftes uitvoeren
Begeleiding
Dirk Neefs, Acerta
Locatie
Inovant - Coveliersgebouw, Boomgaardstraat 22, 2600 Berchem (Antwerpen)
Prijs
€ 205,00
Contactpersoon
Lies Heylen
lies.heylen@provincieantwerpen.be
03 240 55 94