Maatregelen in Provinciale parken en domeinen in het kader van de COVID-19 bestrijding (update 4/8)

publish date
06.09.2021
???module.newsItem.label.themes???

Alle provinciale groen- en recreatiedomeinen zijn geopend voor het publiek. Door corona vragen we je rekening te houden met enkele richtlijnen. Deze zijn er zowel voor je eigen veiligheid, als die van mensen rond je, als van onze medewerkers. In dit bericht vind je de laatste info over een bezoek aan de parken en domeinen.

Algemene maatregelen:

De parkings van de domeinen zijn open. Voor een bezoek aan de bossen, parken en groendomeinen van de provincie (Prinsenpark, Hoge Mouw, Averegten, Hertberg, Vrijbroekpark, Broek De Naeyer, Rivierenhof, Vrieselhof, Kesselse Heide, Hof van Leysen, Kasteel d'Ursel), moet je niet op voorhand reserveren.

Geniet van de buitenlucht in de domeinen, enkele basisregels blijven gelden:

• Handhygiëne is belangrijk, niezen en hoesten in de ellenboog is aangeraden, en je houdt afstand (1,5m) van de andere bezoekers. Dat blijven de basisregels.
  • Houd je mond-neusmasker op zak zodat je het kunt gebruiken op drukke plaatsen of in sanitaire voorzieningen.
  • De horeca-zaken zijn geopend, zowel terrassen als binnenruimtes zijn open, afhaal is mogelijk. Maar respecteer de regels van de horeca.

De Schorre, de Nekker, het Zilvermeer en de Lilse Bergen zijn open voor het publiek.

Op lokaal niveau kunnen burgemeesters ervoor kiezen om extra maatregelen te nemen. Ze hebben alle ruimte om in te grijpen wanneer de epidemiologische situatie verslechtert. Houd daarom steeds de kanalen van de parken en domeinen zelf in het oog.

Bekijke de websites of Facebookpagina's van de recreatiedomeinen voor de specifieke maatregelen en openingsdata: